• Ambitions slider
  • Ambitions slider
  • Ambitions slider
  • Ambitions slider
  • Ambitions slider
  • Ambitions slider

Téma: dnešní doba

Přidat odpověď na toto téma



rodič
28.11. 2017 08:45
Dobrý den,

mám takové téma k zamyšlení.

Doba, kdy se děti ve škole bili rákoskou je naštěstí dávno pryč. Ale dnes nastala doba, kdy se dítěti nesmí říct nic...

Dítě se nemusí převlékat na tělocvik, učitel se asi bojí něco říct, co kdyby si rodič stěžoval...

Za nás byl extrém modrých a červených trenýrek a bílých triček, ale dnes muže dítě cvičit v tom, v čem pak sedí zase další 4 hodiny ve škole.

Když jdou děti s družinou ven, tak jim nikdo neřekne: "Neběhej do bláta dva dny pršelo a maminka by to pak musela čistit"

Poslouchám, jak děti hází v jídelně jídlem, vůbec si neumím představit, že by něco takového dělaly děti za naší doby...

V jídelně byl dozor a i když nás nutil jíst ty ošklivé polévky (dnes věřím, že jsou lepší :), tak zároveň vychovával, jak se při jídle chovat.

Podle mě se musí dítě vychovávat mnohem déle než jen ve školce.

Ve školce se vše dodržuje, tam učitelky hlídaly, jak dítě jí, jak se obléká a jak se chová v šatně...

Pak přejde dítě do školy a najednou nastane bezvládí...každý den vidím, jak děti v šatně hází oblečením, vezmou jinému dítěti botu a hodí mu ji na skříňku, běhají v ponožkách v blátě a paní učitelka( družinářka) nic....dítě přijde domů má ponožky černé jako boty a mamince nezbývá než se zlobit, ale to aby dítě druhý den toto nedělalo nedokáže zařídit, protože tam není...

To si opravdu nějaký rodič chodí stěžovat na to, že mu paní učitelka slušně vychovává dítě?



V mé době se škola v 8:00 prostě zamkla a děti měly smůlu, dnes se asi bojíme rodičů, kteří už děti do školy pozdě vozí...což nechápu, protože tím děti učíme, že se nemusí dodržovat žádná pravidla. Dělám ve velké firmě, kde máme hodně mladých studentů a něco Vám povím včas přijít do práce dokáže málokterý....najednou se diví, že po nich někdo chce dodržovat pravidla, protože celou dobu co chodily do škol to po nich nikdo nechtěl...



Opravdu je většina rodičů taková, že jim vadí, že by škola děti stále vychovávala?



Já bych osobně uvítala, kdyby se učitelé nebáli dávat klidně tresty (úkoly navíc) Myslím, že poznámka není řešení. Domluvte si s rodiči na třídních schůzkách jestli chtějí aby se jejich děti v družině převlékaly když jdou ven a pokud se najde někdo, kdo trvá na tom, že jeho dítě půjde do sněhu v balerínkách (což jsem mockrát viděla) tak si u něj udělejte poznámku, ale myslím si že většina uvítá, že někdo dohlédne na to, že se dítě převlékne a bude v teple nebo bude připravené na to lítat venku....



My rodiče i učitelé vychováváme celou budoucí společnost, musíme být spolu v souladu jinak se nám to ve zlém vrátí....



Všimla jsem si, že se tu moc neodpovídá na příspěvky, ale mě by zajímala reakce hlavně rodičů, opravdu to nikomu nevadí ?





Reagovat



Rodič
28.11. 2017 15:07
Dobrý den,

netuším jak je to s převlékáním dětí v družině, mám už mnohem větší děti.

Moje dcera navštěvuje sedmou třídu ZŠ a co občas doma vypráví, je opravdu neskutečné.

Učitelé, aby se dnes opravdu báli. Ve třídě mé dcery dochází k tomu, že někteří žáci jsou na učitele drzí, sprostí, hrubí. A to, že jim paní učitelka napíše poznámku, bohužel nic nezmůže. U některých nezmůže nic ani třídní důtka. Ti žáci, kteří se těchto hrubostí vůči učiteli dopouští, jsou svými rodiči omlouváni, resp. chráněni. Ti rodiče, jejichž děti se ve škole chovají k učitelům drze, dorazí do školy a ne aby se učiteli za své dítko omluvili, ale nevěřícně koukají a své nevychované dítě obhajují. A to se vyučující dost často dozví, že je trapný, že smrdí, je přirovnán k nějakému zvířeti a hlavně, že maminka se ho určitě zastane, protože svému synovi věří. Někdy bych si přála, aby se to proti těm rodičům obrátilo. Aby konečně viděli, že jejich syn není to zlatíčko, kterým si oni myslí, že je.







Reagovat



rodič
29.11. 2017 09:34
Takové děti by měli ze školy vyloučit. Nikdo by si neměl dovolit být na učitele hrubý. Rodiče by si měli uvědomit co pak z takových dětí jednou asi bude...Smutné je, že to funguje tak, že když je rodič vlivný a bohatý bojí se ho všichni...a nebo je to někoho známý a podobně a tomu projde taky všechno... Dnes má bohužel žák kolikrát větší kapesné než jeho učitel a to je pak těžké. Naše země si vůbec neváží učitelů a neoceňuje co dělají pro naše děti. Někdy se nedivím, že to učitel vzdá a nic neřeší, je to smutné...
Reagovat



rodič
29.11. 2017 11:27
Netuším, proč se tomu tak neděje. Když jsme byli my žáky základní školy, měla škola právo takového studenta ze školy opravdu vyloučit z důvodu opakovaného nevhodného chování. Které bylo postihováno nejprve sníženou známkou z chování. U dcery ve třídě je žák, s kterým jsou problémy od první třídy.. Dostává jednu poznámku za druhou, možná i důtky, ale tomu dítěti je to všechno naprosto ukradené. Když byl načapán na školním wc s cigaretou, jeho rodiče se nechají slyšet, že oni to v jeho letech také zkoušeli, dál to řešit nechtějí. Tento žák šikanuje denně celou třídu. Nejen, že je fyzicky napadá, ale slovně je ponižuje den co den. Děti to prý s učiteli řeší. Stěžují si na něj, ale ..... On uráží i ty učitele, veřejně před celou třídou. Je to strašné, co si učitel musí vyslechnout od dvanáctiletého nevychovance. Nechápu, že to někdo neřeší, na co se čeká.
Reagovat



rodič
29.11. 2017 11:27
Netuším, proč se tomu tak neděje. Když jsme byli my žáky základní školy, měla škola právo takového studenta ze školy opravdu vyloučit z důvodu opakovaného nevhodného chování. Které bylo postihováno nejprve sníženou známkou z chování. U dcery ve třídě je žák, s kterým jsou problémy od první třídy.. Dostává jednu poznámku za druhou, možná i důtky, ale tomu dítěti je to všechno naprosto ukradené. Když byl načapán na školním wc s cigaretou, jeho rodiče se nechají slyšet, že oni to v jeho letech také zkoušeli, dál to řešit nechtějí. Tento žák šikanuje denně celou třídu. Nejen, že je fyzicky napadá, ale slovně je ponižuje den co den. Děti to prý s učiteli řeší. Stěžují si na něj, ale ..... On uráží i ty učitele, veřejně před celou třídou. Je to strašné, co si učitel musí vyslechnout od dvanáctiletého nevychovance. Nechápu, že to někdo neřeší, na co se čeká.
Reagovat



rodič
29.11. 2017 15:34
Tady ale nepomůže anonymní stížnost na zdi webové stránky školy ! Nutné je promluvit si s třídním, pokud nezjedná nápravu, pak s ředitelem školy a když ani to nepomůže, je na řadě stížnost na MŠMT. Já kdybych měla dítě ve třídě, kde mu hrozí šikana a ponižování ze strany nevycválaného "spratka", určitě bych jednala a nestěžovala si anonymně na webu. Tím se nic nevyřeší. Hodně štěstí.
Reagovat



rodič
30.11. 2017 08:56
Ano, souhlasím, je třeba řešit takové jednání aktivně. Škoda, že rodiče daného chlapce jeho chování neřeší, dnes jsou konzultační hodiny, které jsou jistě fajn, ale dopad třídních schůzek tzv. za nás nebyl špatný, byla to velká ostuda pro rodiče si vyslechnout jak se jejich dítko chová před ostatními rodiči, přičemž už to nebylo jen mezi ním a paní učitelkou, ale zapojili se i ostatní rodiče..

Každopádně souhlasím s tím, že nejen rodiče a mateřská školka, ale i škola vychovává a i každý z nás, když vidí mládež dělat něco co nemá více méně kdekoli. Dříve lidé více reagovali a hlídali si dění kolem sebe..
Reagovat



Marcela Nygrýnová
30.11. 2017 19:23
Vážený rodiči,



začínáte svoji úvahu o tom, jaká byla doba a co se děje nyní ve škole.

Dovoluji si Vám reagovat za školní družinu, která má svoje pravidla - Informační list a Vnitřní řád. S těmito dokumenty je povinen

se seznámit každý z rodičů, kteří své dítě umísťují do školní družiny. Dokumenty jsou veřejně přístupné na webových stránkách školy nebo na nástěnce při vstupech do školy.

• každý den upozorňujeme děti na nutnost se převlékat. Každý z dětí má mít základní průpravu z rodiny, aby při tomto pokynu byl schopen základní činnost převlečení zvládnout sám a při aktivitě venku si zvolit odpovídající oblečení daného ročního období (vhodné pro mimoškolní aktivity, které má mít připravené od rodičů a uložené ve své šatní skříňce). Každá vychovatelka udělá základní kontrolu vhodnosti oblečení, ale z ČASOVÝCH DŮVODŮ není možné udělat kontrolu každého dítěte, jestli dodržel pokyny

• některé děti vůbec nemají náhradní oblečení pro mimoškolní aktivity, případně se odmítají převléknout a ignorují pokyny vychovatelky

• některé děti nemají vhodné oblečení pro toto období (slabé punčocháče se sukýnkou, nemají čepice/rukavice, vhodnou obuv, apod.)

Před každou vycházkou každá vychovatelka opakuje pravidla „svým“ dětem o vhodném chování při pobytu venku, při nepříznivém počasí jim je zdůrazňováno, jak se v něm chovat včetně toho, aby se děti vyhýbaly místům, kde se zdržuje voda, bahno/bláto apod.

Družina chce pro děti zachovat i volnost a v ojedinělých případech se stane, že při běžné aktivitě děti stoupnou do místa, kde je kaluže, bahno a jiné znečištěné místo.

Při Vaší doslovné citaci "Neběhej do bláta dva dny pršelo a maminka by to pak musela čistit” nás neoprávněně obviňujete o tom, že děti neinformujeme-viz výše uvedený text.

Naší snahou je maximálně se věnovat svěřeným dětem ve školní družině, upozorňovat je na konkrétní věci, které můžou přidělávat práci jejich rodičům. Bohužel, ne všichni děti věnují našim připomínkám pozornost a jak správně uvádíte. Máme strach, z čeho nás rodiče nařknou, obviní a co se může obrátit proti nám.

Věřte mi, že naše situace není vůbec lehká a snahou celého týmu vychovatelek je, ať děti mají svoji volnost, dělat s nimi aktivity, které je baví, být s nimi co nejvíce mimo školní budovu, kdy pro některé je to jediný čas, který stráví venku.

Pro zajištění kvalitního fungování je nutný kladný přístup obou stran (rodiče a škola). Bez této vzájemné podpory můžeme dělat maximum, ale děti nás nebudou respektovat, jelikož vždy rodina je jeho vzorem, příkladem a my můžeme rozvíjet výchovu, která jim byla z rodiny předána.

Budete-li mít zájem získat více informací, můžete mě kontaktovat pro osobní setkání.



Marcela Nygrýnová

vedoucí vychovatelka

Reagovat



rodič
08.12. 2017 08:20
A tom právě mluvím, že je strašné, že máte strach s rodičů... kam až si necháte tohle dojít?

Učitelé si musí nechat nadávat od nevychovaných rodičů a jejich dětí a jejich děti jednou budou ještě horší.

To chceme?

Já tedy ne.

Snažím se vést svoje děti k tomu, aby si paní učitelky vážily.

Přeci v životě vždy jsou nějaké autority, které musím uznávat. Ano peníze mohou otevřít cestu k tomu, abych například mohl jezdit rychle autem a pak možná plácnout policajtovi nějaké peníze a on možná přimhouří oko, ale taky se v tom autě mohu zabít. Když budu mít peníze, tak nemusím chodit do práce někomu tzv. dělat blbce (jak si dnes většina těchto dětí myslí...) ale pokud budu chodit někam do práce opět musím uznávat autority...

My jsme k tomu byli vedeni od školy, proto nechodím do práce pozdě a s lidmi v práci vycházím dobře...

Tahle nevýchova je už znát třeba na silnicích, všimněte si kolik agresivních a sobeckých řidičů dnes potkáte.

Je pěkné říct si, že dítě vychovám jako osobnost, že si vlastně může dělat co chce, ale můžeme si dělat co chceme?

Jedině snad, když si koupíte svůj vlastní ostrov, ale i tam se může stát, že vás něco, například počasí omezí....



Tahle moje úvaha byla spíš pro rodiče, nepotřebuji slyšet, že vše děláte správně podle řádu a podobně.

Ale zkuste někdy být přísnější, copak dnes nemůže být dítě ze školy vyloučeno pro nevhodné chování nemáte opravdu vůbec žádné páky? Musí trpět ostatní tím, že mají ve třídě jednoho arogantního nevychovance?

Proč to ve školce ještě funguje? Tam si rodiče nestěžují, že se dítě ven musí obléknout, že nesmí házet jídlo po místnosti a nesmí ničit vybavení školky? Proč to najednou ve škole nejde?



Reagovat



Vlastimil Vaněk - (rodič)
08.12. 2017 09:54
Také bych osobně uvítal, kdyby se učitelé a vychovatelky nebáli dávat klidně tresty (úkoly navíc) Jaké je chování rodičů ta k je chování dětí.....Jinak co jste psal/a tak se vším souhlasím. Učitelé/ky a vychovatelky mají dostat plnou podporu rodičů a vedení školy. Bohužel se tak neděje....

Reagovat



Vlastimil Vaněk - (rodič)
08.12. 2017 10:58
Omluva a oprava předešlého znění: Učitelé/ky a vychovatelky mají dostat podporu RODIČŮ - bohužel se tak neděje....
Reagovat



rodič
09.05. 2018 10:10
Moc zajímavý článek https://zpravy.idnes.cz/rozhovor-tresty-pro-deti-domaci-ukoly-skolstvi-robert-capek-p5b-/domaci.aspx?c=A180425_104229_domaci_nub
Reagovat



Nejnovější články a aktuality
NTcwNDN