• Ambitions slider
  • Ambitions slider
  • Ambitions slider
  • Ambitions slider
  • Ambitions slider
  • Ambitions slider

Téma: Náušnice

Přidat odpověď na toto téma



Rodic
05.02. 2018 09:50
Dobry den,



s prekvapenim jsem zjistila, ze uz neni tady diskuze k nausnicim, coz me prekvapuje. Argumenty rodicu v diskuzi byly relevantni, diskuze byla velice slusna, nijak konfliktni.



Je to skoda, rodic
Reagovat



Petr Kaluža
05.02. 2018 20:15
Vazena pani rediitelko,

prosim o Vase stanovisko, proc byla ukoncena diskuse k tematu, ktere je aktualne reseno napric ZS i MS. Zaznela spousta relevantnich pripominek, toto tema i nadale vnimam jako nedoresene. Mame snad celou situaci chapat tak, ze diskusi nepripoustite? Mame tedy vse resit se zrizovatelem?

Dekuuji za odpoved.

P.Kaluza
Reagovat



Iva Fischerová, ředitelka školy
06.02. 2018 09:04
Vážený pane Kalužo,

11. ledna 2018 zde bylo otevřeno téma náušnic a jak se následně ukázalo, tak už 16. ledna 2018 zaevidovala Česká školní inspekce stížnost několika rodičů na téma "náušnice a tělocvik v Dolních Břežanech". Šetření inspekční skupiny na místě ve škole proběhlo minulou středu 31. ledna. V tuto chvíli, kdy byla tato naše politováníhodná "kauza" postoupena nejvyšší školské kontrolní autoritě, bychom asi měli počkat na výsledek šetření ČŠI. Na zpracování stanoviska mají sice 30 dní, ale jelikož se zdá být případ poměrně jasný a nekomplikovaný, mělo by být stanovisko ČŠI doručeno stěžovatelům, škole a zřizovateli pravděpodobně do konce příštího týdne.

Věřte mi, že je mi opravdu upřímně líto, že se z takové v podstatě maličkosti stal takový problém. Tělocvik u nás probíhá řadu let a v řadě tříd bez problémů. Žáci si náušnice (řetízky, prstýnky, náramky) běžně sundavají, nevisací náušnice je možné třeba i přelepit... Děje se tak již mnoho let, upřímně nevím, co se začátkem roku tak zásadního stalo, krom větší důslednosti. Nějaký výraznější problém registrujeme vlastně jen v jedné třídě.

Dětí ze školky se toto opatření netýká, ty ještě necvičí na nářadí, jejich sportovní aktivity jsou méně náročné a předpokládám, že do školky chodí děti jen s drobnými náušničkami.

Víte, on se vyjednávací prostor dost zúží, když hned v úvodu, jakmile se nějaký problém (a v té době ještě zcela banální a možná jen pouhé nedorozumění) poprvé objevil , napíše maminka paní učitelce strohý a kategoricky odmítavý mail – stručně řečeno: ne, ne, ne. Nebudu respektovat předpisy, nebudu respektovat, co má škola ve vnitřních řádech, nebudu respektovat učitele… Myslím, že bych byla špatný šéf, kdybych v této situaci učitele, kteří se snaží předpisy dodržovat, nepodpořila. Otázkou zůstává, co si z celého zbytečně vyhroceného sporu odnese těch pár holčiček, které doma to ne, ne, ne slyšely a dobře věděly, že jejich maminky jsou ve „válce“ se školou. Těch mi bylo líto nejvíc.

Já sama jsem na pár mailů, které jsem dostala, obratem reagovala, i zde na diskuzi jsem nabízela rodičům, ať se na mě obrátí osobně, že problém určitě vyřešíme, nestalo se tak. To už ale na inspekci 14 dní ležela stížnost…

Počkejme si tedy prosím na výsledné stanovisko ČŠI, budu vás informovat.

Iva Fischerová

Reagovat



Daniela Murad
08.02. 2018 13:23
Dobry den pani reditelko,



i deti ze skolky si sundavaji male sroubovaci nausnicky - jestli to neni nutne, coz by bylo skvele, prosim o instrukce vuci skolce.



Dekuji,



Daniela Murad
Reagovat



Iva Fischerová, ředitelka školy
12.02. 2018 14:43
Paní Murad, se školkou "náušnicový" postup zkoordinujeme.

V pátek jsem se na cvičení školky v tělocvičně byla podívat a jako daleko vážnější problém bych viděla obutí dětí. To, co měli některé děti na nožičkách nemělo nic společného ani se sportovním ani se zdravým a už vůbec ne s bezpečným obutím. Jednalo se o ty mladší děti, předškoláky jsem neviděla. Moc prosím rodiče, aby se na boty na cvičení podívali. Nemusí to být rozhodně nějaké značkové sálovky, ale měly by dětem držet alespoň na noze (ony tam dětičky tak šťastně běhají, opájejí se prostorem a z některých boty doslova padají...). Iva Fischerová
Reagovat



Iva Fischerová, ředitelka školy
12.02. 2018 14:46
Vážení rodiče,

jak jsem zde už 6. února informovala, jedna maminka neváhala a obrátila se hned v polovině ledna na Českou školní inspekci se stížností na postup školy ve věci zajišťování bezpečnosti žáků (konkrétně kauza náušnice). ČŠI věc prošetřila (včetně šetření na místě) a vydala ke stížnosti své stanovisko, se kterým se můžete seznámit na:



http://www.skolabrezany.cz/files/d1b8ee5cdab315903e0c348480e900695b70b056.pdf
Reagovat



Martin Mensa
13.02. 2018 13:09
Tak jsem si poprvé potrénoval sundavání a nandavání náušnic své dcery (manželka to odmítá dělat a ani se jí nedivím), a tak byl nechtěně vtažen do této diskuze. K tomu přidal, co jsem si přečetl a zaslechl, a udělal si z toho tento závěr:



- náušnice se nedají sundavat/nandavat 200 x ročně. Chtě nechtě se při tom deformují, oslabují se čepy atd. – dříve nebo později se rozpadnou, nebo je dítě ztratí (zvláště „vítané“ u náušnic, které mají pro rodinu osobní hodnotu),

- je to práce velmi stresující pro dítě i rodiče, riziko, že dojde k nějakému úrazu, infekci apod., je větší než u účelu, proč se to dělá,

- pokud už paní ředitelka školy vynakládá tolik energie na prevenci úrazů při tělesné výchově, měla by se spíše než na velmi nepravděpodobné úrazy související s nošením náušnic u dívek zaměřit na opravdu vážná rizika (úrazy páteře, hlavy), a ujistit se, zda k tomu mají vyučující dostatečnou kvalifikaci a zkušenosti. Natržené ouško (a znovu, extrémně nepravděpodobné) je sice nepříjemné, ale rozhodně ne fatální dětský úraz.

- požadavek nemá v mého pohledu žádný racionální jádro, v této fázi už je to pouze „kdo z koho“, ze strany školy projev síly

- ředitelka školy NEMÁ PRÁVO mazat diskuzní fóra na webu školy, škola není její firma

- pokud je požadavek na nenošení náúšnic obsažen v provozním řádu tělocvičny, ať škola důsledně dbá na jeho dodržování ze strany všech ostatních nájemců tělocvičny, jinak je to pouze šikana žákyň ZŠ a jejich rodčů.



Bohužel i zde se ukazuje, že kvalitu školy nedělají kohoutky Grohe a výhry v architektonických soutěžích. Pokud v tom paní ředitelka vyhraje, není to vítězství školy, bohužel.

Reagovat



Radana Pávková
13.02. 2018 15:20
Dobrý den opět na diskuzním fóru (ovšem jak dlouho),



tak toto je "slovo do pranice". Se vším, co je zde napsáno, souhlasím. Rovněž se připojuji k názoru pana Kaluži, že celá záležitost nebyla dořešena. Od šetření školní inspekce se asi ani nedalo očekávat nic jiného ...... Jsem maminka holčičky, o které paní ředitelka píše ve svém dopise, že jen říká ne, ne, ne. Nesouhlasím s nařízením, ale svůj postoj jsem vysvětlila. Na rozdíl od paní ředitelky, která dostatečně nám, rodičům, neobjasnila, před čím konkrétně má toto opatření děti ochránit. Bezpečnost je široký pojem. Myslím si, že mnohem nebezpečnější při pohybové výchově je pro děti nevhodná obuv, o které píše paní ředitelka ve svém příspěvku. Byla jsem zděšena, že děti v nevhodné obuvi cvičit smí a děti s malými náušnicemi ne. Jde opravdu o bezpečnost našich dětí nebo jen o dokazování, jakou moc škola nad rodiči a žáky má?

A ještě na závěr: myslím si. že mnohem důležitější než "obal", tedy než to, jak škola vypadá a jak je vybavená, je to, co se děje uvnitř školy.



Reagovat



Jana Nováková
14.02. 2018 16:56
Dobrý den,

chtěla bych zde vyjádřit podporu všem rodičům, kterým přijde nesmyslný zákaz nošení VŠECH TYPŮ náušnic při hodině tělesné výchovy. Pro menší děti, které mají špatně sundavací náušnice, je to trochu utrpení. Dnes jsem své dceři náušnice také sundala a opravdu to není procedura, kterou bychom já a dcera chtěly podstupovat 2x týdně. Bohužel stejně jako jiní rodiče do tohoto sporu nechci zatahovat své dítě a proto občas (když si vzpomenu) dcerce náušnice sundám. Nechci, aby dítě trpělo za něco, co nezpůsobilo. V tomto případě je paní ředitelka ve výhodě. O její děti nejde. A čas hraje také pro ni...

Ještě poznámka nakonec: Ano, škola se dá, stejně jako stát, řídit jako firma. Ale já bych raději chtěla školu s lidskou tváří. Klidně neopravenou, ale přátelskou k dětem. Děti to všechno cítí a podle toho se také chovají.

Přeji pěkný den.

Jana Nováková
Reagovat



Bývalá žákyně školy
14.02. 2018 18:56
Dobrý den,



jsem bývalou žákyní této školy a velmi mě překvapuje diskuze, která se tu nyní tak bouřlivě vede. Nerozumím tomu, proč se tolik rodičů zasazuje za něco, co může jejich dětem ublížit. Bavit se o pravděpodobnosti takového úrazu považuji za bezpředmětné, neboť život se skládá ze samých nepravděpodobných událostí. Sundávat si na tělocvik (a vlastně na jakýkoliv sport) náušnice mi přijde stejně přirozené jako kupříkladu necvičit v žabkách. Celá naše třída si náušnice vždy sundávala a nikdy s tím nikdo neměl problém. Na střední škole to navíc také je samozřejmostí – kdo by si odmítl náušnice sundat, nesměl by vůbec cvičit, vyučující by mu zapsal absenci a při opakování by hrozila neklasifikace z tělesné výchovy. Proto považuji za lepší, když se děti již jako malé naučí, že to mají dělat.



Plošné zavedení tohoto opatření považuji za správné, akorát bych očekávala, že rodiče takovýto krok přivítají. Doma ať si každý dělá, co chce, během výuky ale nese veškerou odpovědnost škola, takže je zcela přirozené, že se snaží zabránit úrazům. Je jasné, že všemu zabránit nejde, ale každá snaha je chvályhodná. Urputnému nesouhlasu nerozumím, uvedené argumenty působí, jako by rodičům byly tyto ozdobné kousky kovu cennější než jejich děti.



Ještě více než samotný nesouhlas mě mrzí způsob, jakým odpůrci tohoto opatření věc řeší. Pokud si dobře vzpomínám na předchozí průběh diskuze, paní ředitelka všechny vyzvala, aby se obrátili přímo na ni. Místo toho se tu dále vede lítý boj s nefér argumenty. Obviňovat paní ředitelku z toho, že nereaguje, není správné, když již několikrát uveřejnila své vyjádření. Slova o řízení školy jako firmy pak považuji za velmi přehnaná a takřka urážlivá, stejně jako to, když se někdo odmítá smířit s výsledkem šetření inspekce.



Z vlastní zkušenosti se musím školy zastat. Vždy jsem zde byla spokojená a zpětně také mohu posoudit, že mě kvalitně připravila na další studium. Navíc právě s lidským přístupem, který někteří nevidí. Toto by neměla být žádná „válka“. Rodiče a škola by měli spolupracovat, ne jít proti sobě.

Reagovat



Iva Fischerová, ředitelka školy
15.02. 2018 10:35
VYSVĚTLENÍ KE ZTRACENÉ DISKUZI

Vážení účastníci diskuze. Ráda bych uvedla na pravou míru spekulace o záměrném smazání diskuze k tématu náušnice. Nejedná se opravdu o žádný nedemokratický krok, ale o chybu (systému nebo lidskou, to bohužel nevíme) při správě stránek a jejich editaci. Kdo naše stránky dlouhodobě sledujete, tak víte, že diskuze je na našich stránkách už mnoho let a žádná témata a příspěvky nemažeme (jen opravdu vyjímečně nějaký vulgární anonymní úlet).

Nyní došlo k chybě, za kterou se omlouváme. Jednáme s webmasterem o možnosti obnovy historie k tomuto tématu z nějaké dostupné zálohy...
Reagovat



Rodič
15.02. 2018 12:09
Dobrý den,



jako kompromis a vyřešení celé situace vidím formulář, který podepíšou rodiče (zákonní zástupci dítěte), kteří s touto "doporučující" vyhláškou (která byla nastavena jako povinná rozhodnutím jedné osoby), že nesou plnou zodpovědnost za veškerá zranění způsobené ponecháním náušnic při tělesné výchově.





Hezký den
Reagovat



rodič
15.02. 2018 12:50
Dobrý den,

přesně v duchu předchozího příspěvku jsem psala v minulé - smazané - diskuzi (hned poté diskuze zmizela). Jednotliví třídní vyučující nechť nechají rodiče podepsat, že přebírají plnou zodpovědnost za úrazy způsobené ponecháním náušnic při hodinách TV. Kdo z rodičů podepíše - odpovídá sám, kdo nepodepíše - musí zajistit sundání. Toto řešení je tak zřejmé a jednoduché, že nechápu, proč s ním vedení školy dávno nepřišlo. Z důvodu potřeby vše kontrolovat? Nebo existuje nějaká vyhláška, že vše ve škole/školce musí být jednotné? Paní ředitelka může argumentovat nutností zajistit bezpečnost dětí, jenže pak by musely být všechny přezůvky jednotné a schválené, všechny batohy jednotné a schválené, všechny svačiny zdravé a vyvážené, atd. Jenže kde končí zodpovědnost školy a začíná zodpovědnost rodičů - myslím, že se to v této záležitosti jednoznačně ukazuje. Náušnice už patří dle mého rodičům - škola ať se stará o bezpečné prostředí školy, bezpečné hrací prvky na hřištích, funkční hasicí přístroje a podobné.
Reagovat



admin
16.02. 2018 09:20
Historie diskuze - viz. odkaz: http://www.skolabrezany.cz/files/b1dca9f4d6d465b6659f732471670fabb535eda5.pdf
Reagovat



Lucie Kozlerová
16.02. 2018 17:41
Dobrý den,

mne samotnou nařízení ohledně sundavání náušnic také překvapilo. Sama jsem to nikdy nezažila ani při školním tělocviku a spíše výjimečně při vrcholovém kolektivním sportu. Vždy bylo v naší kompetenci zvážit, zda konkrétní nášnice mohou představovat riziko zranění.

Proto bych se přimlouvala za to, nechat na rodičích, jaké náušnice dětem dají a vyhodnotit zda jim mohou způsobit případná zranění.

V důsledku sundavání na hodiny tělocviku už jsem je nedávno dceři musela nechat opravit u zlatníka, protože je měla zdeformované. Nerada bych to musela řešit pravidelně.

Má škola v tomto směru špatné zkušenosti? Nemyslím, že by tento typ zranění byl nějak častý.

Reagovat



Bývalý učitel SŠ , důchodce z Dolních Břežan
17.02. 2018 10:19
Jen tak mimochodem vážení diskutující. Nesetkal jsem se na webových stránkách škol s diskusním fórem téměř nikde.Je to benevolence ředitele . Je to tedy právo ředitele, co si na svých stránkách nechá a nikdo mu do toho nemůže mluvit.

Doporučil bych ředitelce , aby ho odstranila a nenechala se znechucovat agresivními výpady některých z vás. Zameťte si nejdřív před vlastním prahem a zamyslete se nad tím, že v těchto bojích žijí i vaše děti ,které vám jednou vaše chování vrátí.
Reagovat



Rodič
27.02. 2018 09:01
Velmi si vážím paní ředitelky a veškerého práce, kterou pro školu dělá. Respektuji nařízení školy ohledně naušnic ( nicméně bych se též přimlouvala za formulář, na základě kterého by zákonní zástupci nesly zodpovědnost za zranění způsobené ponecháním náušnic). Každodenní realita je těžší než jsem očkávala. Mohl by mi někdo prosím poradit z vlastní zkušenosti, jakému typu naušniček (zlato), nevadí časté sundavání/nandavání? Dle vyjádření klenotníka nejsou jemné dětské naušničky na častou manipulaci určené (počítá se s tím, že jsou v uchu napevno, zlato je měkké a ohýbá se). Poté co jsme původní dceřiny naušničky s kulatým vnitřkem zohýbali, jsme v dobré víře koupili nové (část, která se vkládá do ucha je rovná), ale po 2týdnech máme zohýbané i tyto (navíc prý u tohoto druhu hrozí, že se časem zapínání "vyviklá" a může snáze dojít k jejich ztrátě). Dnes jsme se tedy pokusili jít cestou přelepování, ale poté, co jsme vyzkoušeli 2 druhy, tak ani jeden na uchu nedržel. Poradil by prosím někdo, co je osvědčené a na uchu po dobu školy vydrží? Snažíme se najít způsob, jak na nové zařízení prakticky zareagovat.
Reagovat



Iva Fischerová, ředitelka školy
27.02. 2018 11:07
Děkuji za vstřícný příspěvek. Ráda bych Vás informovala, že právě s ohledem na některé objektivní komplikace, které se v souvislosti s náušnicemi objevily, jsme se rozhodli mírně zrevidovat Provozní řád tělocvičny. Znění dnes doladíme na provozní poradě a uveřejníme ho co nejdříve na stránkách školy.

Ještě jedno doplnění. Často nabízený návrh, že by rodiče převzali zodpovědnost za případný úraz svého dítěte způsobený nesundáním náušnic, který se nabízí na první pohled jako nejsnadnější (a to věřte, že i pro školu) a jako zdánlivě nejrozumnější řešení, bohužel nemůžeme použít. Škola, jako právní subjekt s mnoha povinnostmi a svázaná mnoha předpisy, nemůže přenést zodpovědnost za bezpečnost žáka v průběhu výuky na kohokoli, kdo není jejím zaměstnancem - tedy ani na rodiče. Nehledě na to, že úraz může být při vzájemné interakci způsoben i jinému dítěti.

Věřím, že připravovaná úprava umožní při vstřícnosti všech stran konečně bezproblémový provoz a tělocvik bude dětem i učitelům přinášet to, co má – radost z pohybu.

Iva Fischerová



Reagovat



Pavlína Nádvorníková, zástupkyně ředitelky školy
05.03. 2018 13:00
Upravený Provozní řád tělocvičny najdete na http://www.skolabrezany.cz/files/20baac5e42ed1b2d406a1fb4ddca5026a9c3542c.pdf
Reagovat



Nejnovější články a aktuality
ZTg5ZmJ