• Ambitions slider
  • Ambitions slider
  • Ambitions slider
  • Ambitions slider
  • Ambitions slider
  • Ambitions slider

Téma: Prodej "sladkostí" ve škole

Přidat odpověď na toto téma



Iveta Lindauerová
16.03. 2016 09:14
Dobrý den, paní ředitelko,



již delší dobu mě trápí, že je ve škole umožněno dětem, aby si o přestávkách chodily kupovat sladkosti do nějakého bufetu. O tom, že ve škole taková možnost existuje, vím asi 4 měsíce. Neměla bych nic proti tomu, pokud by se zde prodávalo pouze "něco zdravého", ale různé sladké pendreky, žvýkačky, bonbony a kalorické čokoládové tyčinky - to je myslím něco, co by se ve škole prodávat nemělo. Stále se všude diskutuje o tom, že ve školách by takové potraviny neměly být dostupné, ve škole dokonce funguje automat od Happy snacku. Tam sice také není podle mně vše ideální, ale aspoň to mohu mít pod kontrolou tím, že si nastavím, co si dcera může kupovat. Takhle abych každé ráno kontrolovala tašku a kapsy, jestli s sebou nenese do školy peníze. Případně se každé ráno dohadujeme o tom, že dcera si chce něco koupit a já to nechci dovolit. Dnes to bylo o tom, že mají nějakou novinku- bonbonek za 8,- Kč. Navíc, ani toto nemusí pomáhat, děti si kupují navzájem, nebo si peníze půjčují mezi sebou. Nevím, jestli se mnou budou ostatní rodiče souhlasit, ale já osobně bych chtěla, abych přísun sladkostí měla pod kontrolou já a ten "chlebíček se šunkou" se kterým se ráno dělám, nemusela odpoledne vyhazovat, protože k svačině byla sladkůstka. Také si myslím, že přestávku by měly děti využívat jinak, než k běhání do bufetu. Samozřejmě, že každý může namítnout, že mám asi neposlušné dítě, ale můžete mi věřit, že dělám co můžu a že takových dětí je poměrně dost. Dalo by se s tím něco dělat? Děkuji a přeji hezký den.
Reagovat



Iva Fischerová, ředitelka školy
17.03. 2016 09:01
Paní Lindauerová,

děkuji za podnět, budu se tím příští týden zabývat (teď jsem nemocná) a budu Vás informovat o případných opatřeních.

Mějte se hezky.
Reagovat



Lucia Petříková
21.03. 2016 12:44
Dobrý den,

úplně souhlasím s paní Lindauerovou. Bonbony, které jsou běžně dostupné v obchodech jsou plné chemie a rozhodně zdraví nijak neprospívají, spíše naopak. Ve škole, ani ve školce by neměly mít místo. Děti by se měly v co největší možné míře učit jíst zeleninu a ovoce. O to se také jako rodiče snažíme a omezujeme dětem přístup k bonbónům. Velmi bych se přimlouvala za to, aby se ve škole bonbóny neprodávaly. Děkuji
Reagovat



Michaela Fuseková
22.03. 2016 08:58
Také souhlasim ať se tam prodává ovoce zelenina případně obložené chleby. Sladkosti ne.
Reagovat



Andrea Běhalová
22.03. 2016 10:40
súhlasím s oboma predchádzajúcimi reakciami. Poprosila by som ešte o zamyslenie sa, nad nutnosťou odmeňovať deti v MŠ bonbónkami. Príde mi to zbytočné, nezdravé a manipulatívne. Snažila som sa o tom s pani učitelkou hovoriť osobne, ale, nepochopili sme sa. Ona na tom nič zlého nevidí a vraj to báječne funguje, keď malým deťom za nejakú činnost sľubi bonbónek. Podľa mňa by deti mali reagovať na podnety učiteliek, spolupracovať na výletoch a po sebe si upratovať automaticky a nie za odmeny. Bonbonky sa dávajú i v rámci spania, deťom priamo pod polštář.
Reagovat



Iva Fischerová, ředitelka školy
28.03. 2016 19:17
Vážení rodiče,

s pracovnicí školy, která zajišťuje prodej v "obchůdku" jsme se domluvily, že od dubna 2016 zredukuje sortiment. Bude, tak jako dosud, nabízet denně čerstvě připravované housky a chleby (pomazánkové máslo nebo roztíratelný sýr, šunka, plátek sýra, plátek zeleniny) a nějaké základní, nejlépe cereální sušenky. Sladkosti odbourá zcela.

Zároveň bych Vás ráda informovala, že "obchůdek" budeme provozovat jen do konce června tohoto roku, pak jeho provoz ukončíme. Tím zajistíme, že svačiny svých dětí budete mít zcela pod kontrolou.



Paní Běhalová, máte pravdu, ani mně se odměňování bonbóny v MŠ příliš nelíbí. Proberu to s vedoucí učitelkou MŠ a poprosím ji, aby tuto zvyklost pokud možno zredukovali na minimum...
Reagovat



Pavel Běhal
01.04. 2016 09:28
Dobrý den,

proč není možný kompromis? Obchůdek zachovat a pouze zmodernizovat sortiment?

Děkuji a přeji hezký den.
Reagovat



Michal Bureš
05.04. 2016 11:14
Dobrý den,

Měli jsme něco navíc ... nelíbilo se nám... nic mít nebudeme

Asi tak by se dala stručně shrnout snaha o dokonalost. Chápu paní ředitelku, že než neustále řešit co je a není vhodné (a uspokojivé pro rodiče) a zároveň zřejmě i dotovat obchůdek (na mzdě a možném jiném využití prostoru) je lepší obchůdek zrušit.

Postupoval bych stejně.

Bohužel tím naše děti přijdou o něco navíc, o něco, byť malinkého, proč se třeba ty děti do školy těší o trochu více. A neměl by i to být zájem nás, rodičů?

Nepochybuji o tom, že množství chemie v jídle je nezdravé, pochybuji jen o tom, že zavřeme-li obchůdek, děti si "to nezdravé" nekoupí či nezařídí jinak. A že bychom mohli prodávat jen housky a zeleninu? Nevím moc pro koho, vždyť toto přece dětem dáváme každý den z domova. Co jim nedáváme a proto si to kupují je třeba onen bonbón nebo pendrek. Prodej housek a zeleniny pro ty, kteří svačinu zapomněly asi zřejmě na pokrytí nákladů stačit nebude a škola jistě není organizací, která by mohla penězi plýtvat.

Co bude výsledkem? Děti si dopoledne, kdy metabolismus dobře pracuje a zpracovává cukr sladkost nekoupí a koupí si ji po škole ve městě (ti starší) nebo si jí dají doma či na návštěvě (ti mladší) v podvečer. Představa, že jsme něco vyřešili touto restrikcí je, domnívám se, mylná.

Osobně se domnívám, že rozumné množství sladkostí k dětství patří a cestou je spíše "pracovat" s dětmi tak, aby jejich přístup k sladkostem byl rozumný.

A to je, milí rodiče, naše práce...
Reagovat



Rodič
05.04. 2016 12:30
Dobrý den, souhlasím s panem Burešem. Rodiče, kteří dnes žádají o ukončení prodeje sladkostí ve škole, zítra půjdou na vedoucího Tesca, aby zakázal prodej sladkostí dětem do patnácti let v Tescu. To byla trocha nadsázky. Chyba není v obchůdku ve škole, ale v rodičích, kteří neumějí své děti naučit návykům, které od nich žádají. Znám rodiče, kteří lamentují, že jsou děti pod vlivem reklam na kdejaký šunt, ale přitom jim sami zapnou televizi, aby od nich měli klid. A pak se diví, proč to jejich dítě touží po čokoládě od fialové kravičky.
Reagovat



Rodič
05.04. 2016 12:39
Teď už můžeme čekat jenom na to, kdy někdo přijde s požadavkem, že by se ve školní jídelně nemělo podávat vepřové maso.
Reagovat



Iva Fischerová, ředitelka školy
07.04. 2016 19:22
Ještě jednou k obchůdku: To, že jsem se rozhodla s prodejem potravin ve škole nepokračovat je zcela racionální a praktické rozhodnutí. Každý z nás má nějakou každodenní pracovní kapacitu a s tou je povinen racionálně nakládat. Já neprovozuji žádný „potravinářský podnik“ , ale školu ( i když by pozorný čtenář tohoto diskuzního fóra o tom mohl v posledních měsících úspěšně pochybovat :-). A ve škole by prioritně mělo jít o vzdělávání a tomu se chci věnovat především…

Jsem ráda, že povědomí o zdravém způsobu stravování i „mlsání“ dětí v naší společnosti roste, ale opravdu nemám čas a sílu reagovat na všechna přání, doporučení i zcela oprávněná očekávání rodičů. „Obchůdek“ ve škole historicky vznikl v době, kdy byla v Břežanech v podstatě jedinou nákupní možností benzínová pumpa na výjezdu z Břežanského údolí. Teď, kdy je několik kroků od školy Tesco a všechny možné další nákupní možnosti, ztrácí obchůdek zcela smysl.

Naopak myslím, že je opravdu správné, aby jen rodiče byli tou autoritou, která má zcela pod kontrolou svačiny svých dětí, jejich případné nákupy potravin, sladkostí, chipsů a postupem času třeba i energetických nápojů (což je velký nešvar) nebo jiných zdraví neprospěšných komodit. To vše rodiče mohou ovlivňovat jednak přídělem peněz a hlavně výchovou svých dětí k rozumným nákupním zvyklostem. A protože nákupní a stravovací zvyklosti jsou v každé rodině jiné nemůžeme to nijak regulovat my ve školním obchůdku. Jinými slovy, nemůže platit: Tobě sladkost prodám – Tvoji rodiče s tím souhlasí, ale Tobě ne, Tvoji rodiče si to nepřejí…

Děkuji za pochopení, Iva Fischerová

Reagovat



Radim Petřík
18.04. 2016 11:27
Já zase třeba naučím své děti, že se za svůj názor nemusí stydět a mohou se pod něj podepsat i na diskuzním fóru.

Radim Petřík

Reagovat



Rodič
19.04. 2016 09:34
Dobrý den,

po staletí jsou děti odměňovány sladkostmi. Teď ale přijde někdo uvědomělý, kdo těm nezodpovědným rodičům a učitelům sdělí, jak je to nezdravé. Pro své dítě si to nepřeje, tak místo aby se individuálně ve škol(c)e domluvil, tak požádá, ať se to zruší pro všechny. A protože žijeme v době přebujelé korektnosti, tak když to nemůže mít jedinec, nebude to mít nikdo. Úžasná doba. Ve školce nakoupí pytle kukuřičných lupínků, kterými budou děti odměňovat a všichni resp. dva rodiče budou happy. Věřte, že mi nejde o ty bonbony ani o obchůdek, ale o to, jak pár jedinců má pocit, že ví všechno lépe než ostatní a ti se jim musí přizpůsobit. Kdysi se říkalo: Bojí se jako čert kříže. Dnes by se to dalo modifikovat: Bojí se, jako většina slova korektnost. Berte můj komentář s nadhledem, není mířen na nikoho z této diskuze. A kdyby se snad někomu zdál můj komentář nekorektní, tak ho klidně smažte. Doba si to žádá :-)
Reagovat



Radim Petřík
19.04. 2016 16:54
Pane Rodič, vaše moudra by se vyjímaly v DBmagazínu. RP
Reagovat



Rodič
20.04. 2016 09:52
Pane Petříku, máte obdivuhodný argumentační potenciál. Škoda jen, že nemáte něco k tématu. Pokud je Vaším argumentem to, že oponenta pošlete někam, či ho označíte za bulvár, tak se spolu nemáme o čem bavit. Ale co, mise Petříků splněna, obchod zrušen, bonbony plné chemie zakázány :-)

Nevím proč jsem si při této diskuzi vzpomněl na jednu píseň od úžasného KK. Úryvek:



Nad palácem vlády ční prapor s gilotinou,

děti mají rády kornouty se zmrzlinou,

soudcové se na ně zlobili,

zmrzlináře dětem zabili.
Reagovat



Radim Petřík
20.04. 2016 16:06
Já si prostě nemyslím, že je nutné, aby ve škole byly k dispozici "cukrovinky" plné glukózo-fruktózového sirupu, umělých barviv a sladidel, ztužených rostlinných tuků, konzervantů atd., vyjádřil jsem slušně svůj názor a také se pod něj, na rozdíl od Vás, podepsal. Nikam jsem Vás neposílal, ale rád si s Vámi o tom promluvím i osobně.
Reagovat



Daniela Murad
12.05. 2016 21:08
Pani ředitelko,

mam dceru zatím pouze v MŠ a dost mě překvapilo,co se píše v tomto příspěvku, že se tam dětem dávají pravidelně za odměnu bonbóny (bonbóny pod polštář, to je doufám žert). :-)

Vážně ocením, když se to omezí maximálně na svátky a narozeniny.

Děkuji.



Reagovat



rodič
03.06. 2016 18:17
Také souhlasím, že sladkosti na školu nepatří a nepatří tam žádné automaty!!!!



Myslím si, že by nebylo od věci, kdyby jste jako škola pro děti zajistila pitný režim a dítě by mělo možnost si samo nalít čaj do hrnečku nebo flašky o přestávce (pokud již své nemá). Viděla bych to tak, že ten čaj by byl na chodbách, kam by ho kuchaři doplňovali a dítě by mělo možnost si o přestávce čaj nalít a napít se. Samozřejmě by to bylo pro děti zadarmo a škola by měla podporovat pitný režim dítěte. Existují různé termo nádoby, kde čaj vydrží teplý a děti i rodiče by tuto možnost určitě uvítali.

Spousta dětí si ani nic k pití nenosí a ta 1 sklenička k obědu je málo. Pokud dítě nemá pitný režim, je malátné a nespolupracuje.



Co si o tom paní ředitelko myslíte? pro školu by to neměl být problém, kdy by na každé patro budovy umístila jeden čajník a o přestávkách by se čaj doplňoval. Jen mi neříkejte, že to nesplňuje hygienické stanovy.... vše jde udělat, když se chce.
Reagovat



otec-bývalý pedagog
12.06. 2016 19:55
Paní Běhalová, sečetl jsem si jedna a jedna a potom jsem pochopil, proč se můj syn dožaduje při rozdělování dětí, že chce jít do modré třídy. Děti tam totiž bonbón pod polštář dostávají pravidelně, což se v ostatních třídách neděje. Jedno dítě - nevím, jestli je to zrovna to Vaše, bonbón nedostává, protože paní učitelka prý řekla, že to maminka zakázala. Celkově mi celá tato záležitost připadá absurdní a krajně nevýchovná. Zejména mi připadá nepochopitelné, že se takového nepedagogického jednání dopouští paní učitelka s dlouholetou praxí. Paní ředitelka Vám odpověděla, že informaci o bonbónech předá vedoucí učitelce, proto bych zde uvítal i její reakci a to, jak situaci řešila. Paní učitelka z modré třídy svým jednáním totiž podráží autoritu nejen svým kolegyním, ale i nám rodičům, kteří se snaží vychovávat jiným způsobem než slibováním bonbónu za cokoliv, natožpak za to, že "dítě spalo".

Reagovat



Barbara Sůsová - vedoucí učitelka MŠ
21.06. 2016 13:23
Vážení rodiče,



ráda bych se také vyjádřila k odměňování sladkostmi (bonbóny) ve školce.



Ano, máte jistě pravdu, děti je možné odměňovat mnoha jinými způsoby. Kromě diskutovaných sladkostí používáme ve školce různé obrázky, samolepky, drobné hračky. To se používá ve všech třídách, samozřejmě i v modré. Na druhou stranu ze zkušenosti víme, že mladší děti lépe reagují na drobnou sladkost. Překvapuje mě, že tato diskuse se rozpoutala na konci školního roku a ne na začátku, kdy rodiče přenesli 1-2 pytlíky bonbónů do každé třídy ve školce.



V příštím školním roce přístup ve všech třídách sjednotíme a sladkosti vyhradíme pouze na oslavu svátků nebo narozenin i v tomto případě mají rodiče možnost volit alternativní, zdravější varianty – například ovoce či zeleninu připravené na menší kousky, sušené ovoce, müsli či domácí sušenky apod.



Jinak motivace dětí k žádoucímu chování a jednání probíhá spíš přirozeně, prostřednictvím pozitivního příkladu, radosti z nabízené činnosti, pochvalou a povzbuzením ze strany paní učitelek. Věříme, že k nedorozuměním již nebude docházet a rodiče vyzýváme k otevřené diskuzi se „svými“ učitelkami přímo ve třídě nebo s vedoucí učitelkou MŠ.



Děkuji a pěkný den přeje



Mgr. Barbara Sůsová

vedoucí učitelka MŠ



Reagovat



Nejnovější články a aktuality
OTk5Z