• Ambitions slider
  • Ambitions slider
  • Ambitions slider
  • Ambitions slider
  • Ambitions slider
  • Ambitions slider

Kritéria hodnocení 6.A

Kritéria hodnocení pro třídu 6.A

Kritéria hodnocení pro školní rok 2019/20 – Český jazyk a literatura 6. třída

Hodnotí se:

  • Aktivita a pozornost v hodině, příprava na hodinu
  • Testy a ústní zkoušení:
    • Mluvnice
      • Diktáty, pravopisná cvičení
        • Předem ohlášené, 2x týdně: pondělí a středa
        • Hodnocení:
          • 1 chyba             1
          • 2-3 chyby          2
          • 4-5 chyb            3
          • 6-7 chyb            4
          • 8 a více chyb    5
      • Testy z probraných okruhů
        • Předem ohlášené
        • Hodnocení: viz níže
      • Čtvrtletní písemné práce
        • Předem ohlášené
        • Trvají celou vyučovací hodinu
        • Nutné pro uzavření klasifikace
        • Hodnocení: viz níže
      • Zkoušení jednotlivců (ústní/písemné)
        • Výjimečně, hlavně v případě zájmu žáka, či pro doplnění klasifikace
        • Kdykoliv po předchozí domluvě s žákem
    • Literatura
      • Testy z probraných okruhů
        • Předem hlášené
        • Hodnocení: viz níže
      • Zkoušení jednotlivců (ústní/písemné)
        • Výjimečně, hlavně v případě zájmu žáka, či pro doplnění klasifikace
        • Kdykoliv po předchozí domluvě s žákem
      • Čtenářský deník
        • 4x za rok
        • Včasné odevzdání ke kontrolám
        • Četba přiměřená věku (ne např. říkanky pro děti, nebo knihy pro 1. stupeň ZŠ), jinak není výběr omezen
        • Hodnotí se obsah, úroveň zápisků, úprava (PC/ručně psané), dodržení osnov, které žáci dostali na začátku školního roku
        • nepřípustné je jakékoli kopírování, byť s mírnou úpravou (z internetu, obalu knihy apod.)
      • Skupinový referát na přečtenou knihu
        • 1x za pololetí
        • Včasné odevzdání
        • Jiná kniha než ta, kterou jste četli do čtenářského deníku
        • Platí totéž, co u čtenářského deníku
      • práce s textem (čtení s porozuměním apod.)
        • většinou ve formě pracovního listu
        • známkou se hodnotí pouze některé
        • hodnotí se přesnost odpovědí, popř. snaha přemýšlet o přečteném a následně formulovat vlastní názor, postřeh, nápad
    • sloh:
      • Práce v hodině, plnění dílčích úkolů
      • školní slohové práce a úkoly
        • po předchozí přípravě
        • hodnotí se pravopis, vhodné členění na odstavce, obsah textu, úroveň vyjadřování, stylistická obratnost i úprava textu

 

Výsledná známka není striktně dána aritmetickým průměrem.

Hodnocení platné u všech testů i u čtvrtletních prací:

  • 100% - 85%:      1
  • 84% - 70%:        2
  • 69% - 55%:        3
  • 54% - 35%:        4
  • 34% - 0%:          5

 

Každý žák se může kdykoli po předchozí domluvě nechat vyzkoušet a opravit si tak špatnou známku. Tato možnost končí cca 14 dní před uzavřením klasifikace – přesný termín je vždy včas stanoven. Nenechávejte tedy případnou opravu na poslední chvíli!

Kontakt:

Anna Vlčková (kabinet ČJ v 1. patře staré budovy)

E-mail: vlckova@skolabrezany.cz

 

Anna Vlčková

Nejnovější články a aktuality
OWFmODBl